VR/MR та інтелектуальна власність: адвокат Владислав Білоцький

Під час заходу з підвищення кваліфікації адвокатів у Вищій школі адвокатури на тему “День інтелектуальної власності «IP-Day: ІТ індустрія”, Білоцький Владислав, адвокат, Голова Комітету адвокатської практики НААУ, член Ради адвокатів м. Києва, розповів про VR/MR та інтелектуальну власність.

На сьогодні є багато характеристик за якими поділяється середовище.

Види середовищ:

  • Фізичне середовище
  • Доповнена реальність
  • Доповнена віртуальність
  • Віртуальне середовище

Вже зазначені способи і зазначений об’єкт віртуальної власності який використовується в дуже багатьох сферах. Зокрема це сфера розваг, медицина, військові технології, ремонтні служби, авіація, експлуатація автомобіля, служби безпеки, транспортні компанії, будівництво, поліграфія).

Інструменти для доповнення реальності у віртуальності з кожним роком все більше впроваджується в життя.

Віртуальна реальність використовується в таких сферах:

  • Навчання – моделювання складної чи небезпечної діяльності, наприклад, керування транспортом, хірургічних операцій
  • Наука – візуалізація внутрішньої будови об’єктів, молекулярних і атомних структур. Зокрема в медицині віртуальна реальність забезпечує дистанційне і точне керування інструментами
  • Дизайн – побудова й редагування тривимірних моделей механізмів, споруд. тощо
  • Розваги – віртуальні тури, екскурсії, відеоігри з ефектом занурення в ігровий світ
  • Військова сфера – тренування пілотів, водіїв, операторів, підрозділів з імітацією збройних сутичок

Правові проблеми які виникають з застосуванням змішаної реальності і віртуальності, це:

  • Безпека
  • Кібербезпека
  • Захист персональних даних
  • Захист інтелектуальної власності
  • Відповідальність без посередників

Один з видів ризику є пасивний збір даних та розпізнавання осіб.

Інтелектуальна власність може бути запатентована в програмному забезпеченні, пристрої для відтворення віртуальної (змішаної) реальності та об’єкті додаткової (віртуальної) реальності.

Часто порушення, які зустрічаються сьогодні можна поділити на:

  • Порушення прав ІВ (Незаконне використання ТМ та об’єктів авторського права
  • Кібербулінг/ Гріфінг (Цькування та переслідування гравців)
  • Крадіжка віртуального майна (крадіжка валют, персонажів та предметів)